Va aflati in:

Tipuri de linte, calorii ?i beneficii

Caut doar:   Stiri Poze Video

(adaugat 25.04.2017)
nutriblog.ro — Ast?zi m-am gândit s? discut?m pu?in despre minunea multicolor? numit? linte (foto (1) ). Este o leguminoas? foarte gustoas?, care merit? cu siguran?? introdus? în dieta ta datorit? beneficiilor sale. ?i am s? î?i spun ?i de ce. Dar în primul rând s? discut?m despre variet??ile de linte.
Tipuri de linte

Maro – Este cea mai r?spândit? varietate de linte. Î?i p?streaz? bine forma dup? fierbere.

Verde – Are timpul de fierbere cel mai mare, aproximativ 35-45 de minute. Drept urmare, î?i p?streaz? cel mai bine forma dup? ce o fierbi. Are gust u?or piperat ?i se preteaz? foarte bine pentru salate.

Ro?ie – Are un gust minunat, dulceag si fierbe cel mai rapid dintre toate. Este cea mai potrivit? pentru supe sau preparate cu consisten?? cremoas?.

Neagr? – Se mai nume?te ?i linte beluga, datorit? asem?n?rii cu caviarul cu acela?i nume. Timpul de fierbere ?i consisten?a sunt asem?n?toare cu ale lintei verde.








Con?inut nutri?ional (2)

O cea?c? de linte fiart? în ap?, f?r? sare:
Energie: 230 kcal
Proteine: 17.86 g
Carbohidra?i: 39.86 g
Gr?simi: 0.75 g
Fibre: 15.6 g



Con?inutul de minerale Procentul din Doza Zilnic? Recomandat?
Calciul: 38 mg (3.8% din DZR)
Fier: 6.59 mg (44% din DZR)
Magneziu: 71 mg (19.7% din DZR)
Fosfor: 356 mg (50% din DZR)
Potasiu: 731 mg (15.55% din DZR)
Sodiu: 4 mg (0.27% din DZR)
Zinc: 2.51 mg (25% din DZR)



Con?inutul de vitamine Procentul din Doza Zilnic? Recomandat?
Vitamina C: 3.0 mg (4% din DZR)
Tiamina (B1): 0.335 mg (28% din DZR)
Riboflavina (B2): 0.145 mg (12% din DZR)
Niacina (B3): 2.099 mg (13.93% din DZR)
Vitamina B6: 0.352 mg (27% din DZR)
Fola?i: 358 µg (89.5% din DZR)
Vitamina E: 0.22 mg (1.46% din DZR)
Vitamina K: 3.4 µg (3.4% din DZR)

Surs? de proteine

Lintea constituie o bun? surs? de proteine vegetale, iar combinat? cu alte surse de proteine contribuie considerabil la atingerea necesarului proteic zilnic. Acest lucru devine ?i mai important în cazul în care nu consumi alimente de origine animal?.
Un control mai bun al glicemiei

Consumul de linte te ajut? s? evi?i cre?terea excesiv? a nivelului glicemiei la mesele urm?toare ?i implicit a cantit??ii de insulin? pe care pancreasul este nevoit s? o secrete. Acest efect se datoreaz? fibrelor insolubile, prezente ?i în cerealele integrale ?i legume. Fibrele cresc timpul necesar digestiei ?i scad viteza de absorb?ie a carbohidra?ilor în sânge (3).
Greutatea sub control

Bogat? în nutrien?i precum proteine, fibre, vitamine ?i minerale, lintea este totu?i s?rac? în calorii. Prin con?inutul de fibre ?i proteine ajut? la cre?terea sa?iet??ii ?i la normalizarea aportului energetic. Consumul pe termen lung te ajut? s? î?i men?ii greutatea optim? (4).
Concluzie

Lintea are o compozi?ie nutri?ional? excelent?, fiind bogat? in substan?e nutritive ?i s?rac? în calorii. Datorit? acesteia te ajut? s? te men?ii în form?, favorizeaz? tranzitul intestinal ?i previne boli precum diabetul zaharat prin men?inerea glicemiei sub control.

Este o leguminoas? potrivit? pentru introdus într-o alimenta?ie echilibrat? ?i în cele cu un consum mediu de carbohidra?i. O po?i servi ca ?i garnitur?, sup? crem? sau o po?i încorpora într-o salat? delicioas?. Cu atâtea variante de linte la dispozi?ie sigur nu te vei plictisi.

Vizualizat de 50 ori Link-ul articolului

Ultimele adaugate

Ce sunt carbohidratii
Adaugat: 31.07.2017

Cum slabesti cu dieta ketogenica
Adaugat: 29.05.2017

Ce efecte are Chocolate Slim
Adaugat: 15.01.2017

Alte articole

Pentru barbati: New Balance
Adaugat: 07.10.2016

Anunturi Animale
Adaugat: 06.12.2010

Carti de colorat
Adaugat: 17.04.2013

Noul model Dacia Duster
Adaugat: 08.12.2009


Taguri: Tipuri de linte, calorii ?i beneficii, Tipuri de linte, calorii ?i beneficii online, despre Tipuri de linte, calorii ?i beneficii, informatii Tipuri de linte, calorii ?i beneficii